Case: Kevin voor NS Retail

AH to go’s, te vinden op NS stations door heel Nederland, hebben als doel om good food to go voor iedereen bereikbaar te maken. Vol enthousiasme – dag in, dag uit. Het vinden van de juiste medewerkers is voor NS Retail dan ook van essentieel belang. Daarom heeft Interim Recruitment Professional Kevin hen aan verkoopmedewerkers en medewerkers voor de bakkerij geholpen: “Ik was voornamelijk verantwoordelijk voor de werving en selectie voor AH to go op alle stations in Nederland”, vertelt Kevin.

Het vinden van de juiste profielen was niet altijd gemakkelijk. “Vanwege de grote namen van NS en AH to go was het aantal sollicitanten over het algemeen ruim voldoende, maar we hadden voor specifieke locaties wel problemen. We zochten mensen die naar die locaties toe konden reizen en bereid waren om vaak vanaf openingstijd of juist tot sluitingstijd te werken, en die combinatie maakte het moeilijk om de juiste profielen te vinden”. De oplossing? “We hebben verschillende campagnes uitgerold. Hierin bewaarde ik het overzicht van de sollicitanten per locatie, zodat ik op tijd kon bijschakelen en in overleg met marketing een boost kon geven voor specifieke locaties. Denk bijvoorbeeld aan adverteren in de trein zelf”. Over het aanspreken van je doelgroep gesproken.

“Ook bracht een nieuw ATS beter inzicht in onze doorlooptijden. Hierin is een mooie verbeterslag gemaakt door meer te selecteren op kwaliteit. Dit deden we door bijvoorbeeld uitgebreidere intakes te voeren, maar ook door eerder nee te zeggen wanneer een kandidaat net niet helemaal paste qua beschikbaarheid. Ook het sneller inplannen van gesprekken met de hiring managers heeft geholpen.” Gevraagd naar zijn aanpak in het omgaan met zoveel dezelfde vacatures en parttime profielen vertelt Kevin “Ik maakte gebruik van een standaard vacatureformat. Ik voerde de telefonische screenings uit om vervolgens samen met de winkelmanager een vervolggesprek te voeren”.

“Wij werken binnen een zeer dynamische werkomgeving, kenmerkend voor volume recruitment/Retail. Snel overzicht kunnen krijgen, goed kunnen prioriteren, duidelijke en heldere communicatie richting klant, input leveren voor complexere recruitment vraagstukken en gewoon keihard kunnen knallen om het hoge aantal plaatsingen te kunnen realiseren, zijn daarbij nodig. YOBZ heeft ons dit allemaal kunnen leveren.” – Remon Melsert – Teammanager NS Retail Recruitment

Recruitment vraagstuk? YOBZ helpt je graag! Wil je meer weten over wat wij voor je kunnen doen, neem dan contact op:

  • Marnix Wesselink, Business Consultant: 06 23 91 77 80
  • Sander van der Valk, Commercieel Directeur: 06 10 77 09 81

Benieuwd naar onze diensten? Meer informatie vind je hier.