Home » Insights » Verbeter je recruitmentproces: geestelijke gezondheidszorg

Verbeter je recruitmentproces: geestelijke gezondheidszorg

Onze collega Anneloes begon in mei 2019 voor drie maanden als interim recruitment professional bij een organisatie binnen de geestelijke gezondheidszorg. Inmiddels, bijna een jaar later, zit ze er nog. ‘We kwamen al snel tot de conclusie dat er veel werk lag, en dat sommige zaken niet in drie maanden op te lossen zijn. We hebben recruitment een betere positie in de organisatie gegeven, en zijn een vast team aan het opbouwen’ vertelt Anneloes.

Binnen de organisatie leek recruitment voorheen meer op een administratief doorgeefluik. Op verzoek van hiring managers vacatureteksten online gooien en binnenkomende sollicitaties doorsturen. ‘De regie lag bij de hiring managers. Door professionalisering hebben we het proces nu meer naar recruitment kunnen trekken. Er lagen enorm veel kansen: beter contact met kandidaten, structuur in de onderverdeling van vacatures, het schrijven van kwalitatieve vacatureteksten, advies van recruitmentprofessionals. Er kwamen (en komen) wel veel sollicitaties binnen, maar als je de processen niet op orde hebt, laat je een hoop kansen liggen.

Het team is inmiddels gegroeid, vooral op het gebied van kennis en ervaring. Binnenkort start een nieuwe, vaste, collega, en dan is het voor Anneloes echt tijd om de deur achter zich dicht te trekken. ‘Terugkijkend, en dat geldt eigenlijk voor alle opdrachten, ben ik altijd trots op wat ik als interim professional meeneem naar een organisatie. Je komt niet alleen om een proces uit te voeren, maar kijkt door je brede ervaring ook kritisch naar dat proces. Je feedback wordt, omdat je ‘extern’ bent, vaak serieuzer opgepakt. Na recruitment bij een postbedrijf, callcenter agents, corporate recruitment bij Talpa en nu dus de geestelijke gezondheidszorg kijk ik uit naar wat de volgende uitdaging wordt!’

Wil je hier meer over weten of heb je andere een hulpvraag op het gebied van recruitment? YOBZ denkt graag met je mee. Wil je meer weten over wat wij voor je kunnen doen, neem dan contact op met een van onze collega’s:

  • Marnix Wesselink, Business Consultant, op 06 23 91 77 80
  • Sander van der Valk, Commercieel Directeur, op 06 10 77 09 81

Benieuwd naar onze diensten? Meer informatie vind je hier.

Wil je op de hoogte blijven van ontwikkelingen binnen recruitment? Onze recruitment professionals delen hun kennis graag met je!

Misschien vind je dit ook leuk


Warning: array_keys() expects parameter 1 to be array, bool given in /home/yobz5102/public_html/wp-content/plugins/search-filter-pro/public/includes/class-search-filter-cache.php on line 153