Team EIFFEL

Team EIFFEL is de community waar talent en expertise samensmelten tot de grootste interim-, consultancy- en projectorganisatie van Nederland. We zijn er om impact te maken. Om de toekomst van Nederland vorm te geven, samen met organisaties die de agenda’s van morgen bepalen.

teameiffel.nl

onderdeel van

YOB: Content Marketeer bij Enexis

Opdrachtgever: ENEXIS

YOBZ’er Niels trekt met creatieve content kandidaten aan die het verschil gaan maken bij Enexis

De energietransitie is een van de meest urgente en maatschappelijk relevante uitdagingen waar Nederland momenteel voor staat. Als netbeheerder speelt Enexis een cruciale rol in het initiëren en versnellen van deze transitie, waardoor het essentieel is om toptalent aan te trekken die deze missie kunnen ondersteunen. Niels van Harten, werkzaam vanuit YOBZ als Content Marketeer bij Enexis, speelt een sleutelrol in het versterken van de positionering van Enexis op de arbeidsmarkt.

Niels bij Enexis

Na een succesvolle carrière bij een online marketingbureau, waar hij de afdeling recruitment marketing heeft opgezet, brengt Niels nu zijn expertise naar Enexis. “Mijn rol is om content voor campagnes te bedenken, plannen en tijdig te leveren”, begint hij. “We verzorgen het hele pakket, zowel online als offline en van concept tot strategie en uitvoering. Dit doen we voor tijdelijke campagnes, zoals bijvoorbeeld open dagen.” Met deze content bereikt Enexis effectief de gewenste doelgroep.

Resultaten

+ Meer dan 350 aanmeldingen voor de meest recente open dag op drie verschillende locaties, een significante toename vergeleken met de 75 tot 100 aanmeldingen per locatie in voorgaande jaren.

+ Meer dan 300 sollicitaties voor het traineeprogramma met tien beschikbare posities.

Aanpak

Zodra er een verzoek voor een tijdelijke campagne binnenkomt, komt Niels in actie. “Ik denk continu na over wie de doelgroep is, wat zij belangrijk vinden, hoe we ze kunnen bereiken en hoe we ze koppelen aan de missie van Enexis”, legt hij uit. “Enexis heeft nieuwe medewerkers nodig om de energietransitie te kunnen versnellen. Ik vind het belangrijk dat mijn werk bijdraagt aan dit maatschappelijk relevante thema.”  

Successen behalen
Onder Niels’ leiding wordt succesvolle content gecreëerd en ingezet. Voor de recente open dag coördineerde hij fotoshoots met medewerkers, transformeerde deze beelden in social media assets en ontwikkelde offline content zoals flyers en posters. Deze inspanningen lokten een groot aantal kandidaten naar de open dagen van Enexis. “De effectieve content die ik creëer, draagt bij aan het hoge aantal sollicitaties,” zegt hij.

Ook de werving voor het traineeprogramma ging boven verwachting goed dankzij zijn inzet. “Hiervoor hebben we een podcast opgenomen en social media assets, flyers en posters gemaakt”, legt hij uit. “Ook zijn we de studio ingegaan om flitsende video’s te maken voor zes afdelingen. Dit hebben we gedaan met jonge collega’s die de doelgroep aanspreken.” Het resultaat? 75 aanmeldingen voor de inhouse dag en meer dan driehonderd sollicitaties voor het traineeship, waar slechts tien plekken zijn. Niels: “De vette content die ik opzet draagt bij aan het hoge aantal sollicitaties.”

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Sign in

Sign Up

Forgotten Password

Plan een kennismaking in