Team EIFFEL is de community waar talent en expertise samensmelten tot de grootste interim-,
consultancy- en projectorganisatie van Nederland. We zijn er om impact te maken.
Om de toekomst van Nederland vorm te geven, samen met organisaties die de agenda’s van morgen bepalen.
Toen ik startte bij de NS, liepen er drie ‘always-on’ arbeidsmarktcampagnes om personeel te werven. Maar de arbeidsmarkt is zo veranderd en de NS ligt onder zo’n vergrootglas van het publiek, dat er inmiddels meer dan tien van zulke campagnes lopen.
Mijn opdracht was om de distributie van de campagnes te monitoren. Ik had veel contact met de verschillende mediabureaus om te zorgen dat de content en campagnes volgens planning online kwamen, gemonitord werden en bijgestuurd werden om de KPI’s te halen.
Resultaten
Alle lopende campagnes in beeld en geoptimaliseerd
Besparing van bureaukosten door automatisering
Ontwikkeling van een game voor het werven van developers
Nominatie van onze campagnes voor prijzen
Vitale infrastructuur
Tijdens mijn opdracht kwam het punt waarop de dienstregeling versoberd werd door het personeelstekort. Dan sta je extra in de schijnwerpers en moet er snel geschakeld worden. Het gebeurde wel eens dat de Raad van Bestuur opdracht gaf om binnen een week een nieuwe campagne te lanceren: samen met mijn collega’s moest ik dat logistiek en budgettair regelen. Stressvol, maar super leerzaam en uitdagend.
Automatisering
Naast de doorlopende campagnes kunnen recruiters bij NS extra campagnes voor specifieke vacatures aanvragen. Klinkt goed, maar het proces om dat te doen liep niet goed. Tot frustratie van veel collega’s. Daarom ben ik samen met het mediabureau om tafel gegaan om dat proces te stroomlijnen: uiteindelijk hebben we dat kunnen automatiseren, kunnen we nu veel beter optimaliseren dankzij A/B-testen én bespaart NS ook veel geld aan bureaukosten. Win-win-win dus.
Zichtbaarheid
NS lanceerde een paar maanden geleden een campagne in de vorm van een game voor developers. Daar heb ik, achter de schermen, aan meegewerkt om de game zoveel mogelijk zichtbaar en succesvol te maken bij de doelgroep. Inmiddels is die campagne genomineerd voor een aantal prijzen en is het opgepakt door grote media, zoals de NOS.
Het was heel tof om voor zo’n grote, belangrijke organisatie deze opdracht te doen, en enorme aantallen mensen te bereiken. Maar vooral: kandidaten te werven.
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.