Team EIFFEL is de community waar talent en expertise samensmelten tot de grootste interim-,
consultancy- en projectorganisatie van Nederland. We zijn er om impact te maken.
Om de toekomst van Nederland vorm te geven, samen met organisaties die de agenda’s van morgen bepalen.
Case: Een nieuwe werken-bij-website en ATS Duur opdracht: 18 maanden Opdrachtgever: Pon
Bart bij Pon
Het begon als ‘even ondersteunen’: mijn eerste opdracht via YOBZ bij Pon. Drie maanden om jobmarketing op de kaart te zetten en vacatureteksten onder de loep te nemen. 1,5 jaar later trok ik de deur achter me dicht. Met een nieuwe recruitmentsite en ATS als erfenis.
Pon is een handelsorganisatie en één van de grootste familiebedrijven van Nederland. Pon is groot geworden als importeur van -onder andere- Volkswagen en Porsche, maar is bijvoorbeeld ook eigenaar van Gazelle, Swapfiets en Greenwheels en importeur van Caterpillar. Verzin iets met mobiliteit in Nederland en de kans is groot dat Pon er mee te maken heeft.
Resultaten
Stakeholdermanagement
Lancering werken-bij-website
Selectie en implementatie van een nieuw ATS
Werkenbij-site en ATS
Voor die grote, complexe organisatie met meer dan 90 decentrale bedrijven mocht ik een nieuwe careersite ontwikkelen. De uitdaging zit dan niet in de site zelf, maar vooral het bij elkaar brengen van die merken en veel, heel veel stakeholdermanagement. Corporate Communicatie, directie, HR, recruitment, de planning van de websitebouwer, collega’s voor testimonials, contentproductie, IT en security en Corporate Design. Toen alle hobbels waren genomen en de site klaar was voor livegang, werd nog besloten om ook een nieuw ATS te selecteren en implementeren.
Het proces
Een leien dakje? Niet echt. Uit eigen ervaring kan ik inmiddels zeggen dat je in elke organisatie en elke branche dit soort hobbels tegenkomt. Een site kan je bouwen in een maand, maar alle neuzen dezelfde kant op heeft meer voeten in de aarde.
En ik ben trots. Jobsatpon.com geeft precies het beeld van de organisatie zoals collega’s die ervaren: met hun eigen verhalen en foto’s en de mix tussen techniek, commercie en het familiebedrijf dat Pon altijd is gebleven. Ook met 13.000 collega’s wereldwijd. En een ATS dat de collega’s van recruitment en HR dient, in plaats van irriteert.
We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.