Team EIFFEL is de community waar talent en expertise samensmelten tot de grootste interim-, consultancy- en projectorganisatie van Nederland. We zijn er om impact te maken. Om de toekomst van Nederland vorm te geven, samen met organisaties die de agenda’s van morgen bepalen.
teameiffel.nlonderdeel van
Case: Een nieuw ATS, werken-bij-website en employer brand
Duur opdracht: 6 maanden
Opdrachtgever: Holland & Barrett
Elke interim-opdracht heeft verrassingen. Ik ben een paar maanden geleden gestart bij Holland & Barrett. Een grote naam, met een eigen distributiecentrum, 200 winkels en een hoofdkantoor. Dan verwacht je niet dat het recruitment proces nog in de kinderschoenen staat.
Pre-corona was dat niet echt een probleem: kandidaten kwamen via de winkels of de website binnen en kregen een baan. Nu is de arbeidsmarkt een chaos en moet je een soepel proces en een aantrekkelijk werkgeversmerk hebben om diezelfde kandidaten te verleiden: iets waar Holland & Barrett nog niet op ingericht was.
Bij de start van de opdracht zag ik zoveel toffe uitdagingen dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ik moest terug naar de basis. Hoe bouwen we een sterk recruitmenthuis? Als we een huis willen bouwen moeten we een goed fundament neerzetten en starten we met het implementeren van een ATS en een nieuwe werken-bij-website.
Implementatie nieuw ATS
Lancering werken-bij-website
Neerzetten employer brand
Strategische personeelsplanning om te uitstroom te verlagen
We werken nu nog met AFAS: dat is een hoop, maar zeker geen ATS. Er is nu geen goed inzicht van de in- en uitstroom van medewerkers. Met ons nieuwe systeem maken we het werk voor de recruiters en hiring managers makkelijker, kandidaten hebben een eenvoudiger proces, en we kunnen rapporteren. Zo kunnen we eindelijk KPI’s op recruitment stellen en bijsturen als dat nodig is.
Met de nieuwe werkenbij-site zetten we een goed visitekaartje neer van de organisatie. Wij hebben een mooi verhaal, een sterk merk en leuke vacatures. Een goede landing voor kandidaten is belangrijk, daarmee verhoog je de sollicitatie conversie. Daarnaast zorgt het voor een betere beleving, en een sterke candidate journey.
Als de site af is ga ik aan de slag met het Employer Brand, strategische personeelsplanning en het verlagen van de uitstroom.
Mijn rol is eigenlijk hoog-over zorgen dat we recruitment weer op de kaart zetten en een vitaal onderdeel maken van de organisatie. Inmiddels is er ook een tweede collega van YOBZ ingevlogen om het operationele recruitment uit handen te nemen. Zo kan ik mij volledig focussen op het fundament van recruitment. Voorlopig ben ik nog lekker bezig orde in de chaos te scheppen!
Wij hebben voor iedereen een passende vacature, of je net de eerste stappen in de recruitmentwereld zet, al veel kilometers hebt gemaakt of een ervaren recruiter of recruitment marketeer bent. Lees er alles over op onze werkenbij-site!
© 2024 – YOBZ All rights reserved