Team EIFFEL

Team EIFFEL is de community waar talent en expertise samensmelten tot de grootste interim-, consultancy- en projectorganisatie van Nederland. We zijn er om impact te maken. Om de toekomst van Nederland vorm te geven, samen met organisaties die de agenda’s van morgen bepalen.

teameiffel.nl

onderdeel van

Case: Een nieuw ATS, werken-bij-website en employer brand
Duur opdracht: 6 maanden
Opdrachtgever: Holland & Barrett

Anneke bij Holland & Barrett

Elke interim-opdracht heeft verrassingen. Ik ben een paar maanden geleden gestart bij Holland & Barrett. Een grote naam, met een eigen distributiecentrum, 200 winkels en een hoofdkantoor. Dan verwacht je niet dat het recruitment proces nog in de kinderschoenen staat. 

Pre-corona was dat niet echt een probleem: kandidaten kwamen via de winkels of de website binnen en kregen een baan. Nu is de arbeidsmarkt een chaos en moet je een soepel proces en een aantrekkelijk werkgeversmerk hebben om diezelfde kandidaten te verleiden: iets waar Holland & Barrett nog niet op ingericht was. 

Bij de start van de opdracht zag ik zoveel toffe uitdagingen dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ik moest terug naar de basis. Hoe bouwen we een sterk recruitmenthuis? Als we een huis willen bouwen moeten we een goed fundament neerzetten en starten we met het implementeren van een ATS en een nieuwe werken-bij-website.

Resultaten

Implementatie nieuw ATS

Lancering werken-bij-website

Neerzetten employer brand

Strategische personeelsplanning om te uitstroom te verlagen

ATS

We werken nu nog met AFAS: dat is een hoop, maar zeker geen ATS. Er is nu geen goed inzicht van de in- en uitstroom van medewerkers. Met ons nieuwe systeem maken we het werk voor de recruiters en hiring managers makkelijker, kandidaten hebben een eenvoudiger proces, en we kunnen rapporteren. Zo kunnen we eindelijk KPI’s op recruitment stellen en bijsturen als dat nodig is. 

Website en employer brand

Met de nieuwe werkenbij-site zetten we een goed visitekaartje neer van de organisatie. Wij hebben een mooi verhaal, een sterk merk en leuke vacatures. Een goede landing voor kandidaten is belangrijk, daarmee verhoog je de sollicitatie conversie. Daarnaast zorgt het voor een betere beleving, en een sterke candidate journey. 

Als de site af is ga ik aan de slag met het Employer Brand, strategische personeelsplanning en het verlagen van de uitstroom.

Orde in de chaos

Mijn rol is eigenlijk hoog-over zorgen dat we recruitment weer op de kaart zetten en een vitaal onderdeel maken van de organisatie. Inmiddels is er ook een tweede collega van YOBZ ingevlogen om het operationele recruitment uit handen te nemen. Zo kan ik mij volledig focussen op het fundament van recruitment. Voorlopig ben ik nog lekker bezig orde in de chaos te scheppen! 

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Sign in

Sign Up

Forgotten Password

Plan een kennismaking in