Team EIFFEL

Team EIFFEL is de community waar talent en expertise samensmelten tot de grootste interim-, consultancy- en projectorganisatie van Nederland. We zijn er om impact te maken. Om de toekomst van Nederland vorm te geven, samen met organisaties die de agenda’s van morgen bepalen.

teameiffel.nl

onderdeel van

Recruiter vs. recruitment marketeer

Het beste van twee werelden: zo helpen recruiters en recruitment marketeers jouw organisatie vooruit

Als specialist op het gebied van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie brengt YOBZ het beste van twee werelden samen. Door recruiters en recruitment marketeers nauw samen te laten werken helpen wij opdrachtgevers met het bouwen aan een goed wervingsproces én een sterk employer brand.

De rol van een recruiter
Recruiters zijn de hart van jouw wervingsproces. Zij zijn het eerste contact voor potentiële kandidaten met jouw organisatie. Ze zorgen dat het wervingsproces soepel loopt, kandidaten goed en eerlijk beoordeeld worden, en vinden zo de perfecte match voor jouw vacatures.

En dat is maar een klein deel van wat een recruiter doet. Zelf actief op zoek naar kandidaten. Hiring managers aan de hand nemen in het proces. Zorgen dat alles AVG-proof verloopt. De selectie van een nieuw ATS of de pre-en onboarding van nieuwe collega’s begeleiden: recruiters zijn van alle markten thuis.

De rol van een recruitment marketeer
Recruiters zijn dus vooral bezig met het proces vanaf de binnenkomst van een kandidaat. Maar hoe komt die kandidaat bij jou? Recruitment Marketeers draaien aan de knoppen om dat voor elkaar te krijgen.

Zij zorgen dat jouw organisatie zich positioneert als interessante werkgever, Employer Branding. De cultuur, waarden en USP’s van jouw organisatie brengt een recruitment marketeer voor het voetlicht bij jouw doelgroepen. Dat begint met het verhaal, jouw employer brand, en komt onder de aandacht door een goede content- en marketingstrategie.

Samenwerking en synergie
Als recruiters en recruitment marketeers nauw samenwerken, vergroot dat de kans op een succesvol wervings- en selectieproces. Terwijl recruiters op zoek gaan naar geschikte kandidaten, zorgen recruitment marketeers voor instroom, en geven recruiters een goed verhaal om potentiële kandidaten te overtuigen. Door feedback en inzichten met elkaar te delen, tillen goed samenwerkende recruiters en recruitment marketeers de recruitmentstrategie een hoger plan. Zo dragen ze niet alleen bij aan het aantrekken van toptalent, maar ook aan het behoud ervan.

De onderscheidende benadering van YOBZ
De specialisten van YOBZ ondersteunen opdrachtgevers in verschillende sectoren bij het optimaliseren van hun wervingsstrategie. Door hun ervaring in veel verschillende sectoren en kennis van de nieuwste trends en ontwikkelingen hebben ze de juiste kennis en vaardigheden om de recruitmentstrategie van jouw organisatie verder te helpen.

De impact van een sterk employer brand
Een sterk employer brand heeft veel voordelen. Het helpt niet alleen bij het aantrekken van talent, maar ook om huidige collega’s tevreden te houden en de reputatie van jouw organisatie te verbeteren. Als collega’s zich meer verbonden voelen met de bedrijfscultuur en -waarden, zijn ze betrokken en leveren ze betere prestaties.

Bovendien is een tevreden collega de beste ambassadeur. De experts van YOBZ helpen opdrachtgevers met het versterken van hun employer brand. Denk bijvoorbeeld aan het scherp stellen van de merkidentiteit, het bouwen aan een positieve bedrijfscultuur en het verdiepen en verbeteren van de arbeidsmarktcommunicatie.

Toekomstige trends in recruitment en arbeidsmarktcommunicatie
De wereld van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie verandert razendsnel door maatschappelijke ontwikkelingen en de opkomst van nieuwe technologieën. Met name het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning verandert veel, bijvoorbeeld door geautomatiseerde sourcing- en selectieprocessen en sterk gepersonaliseerde wervingsstrategieën. Daarnaast spelen thema’s als hybride werken en een focus op diversiteit en inclusie een grote rol. De specialisten van YOBZ volgen de nieuwste ontwikkelingen op de voet en helpen opdrachtgevers bij het inspelen op de trends en technologieën die het beste bij hun recruitmentstrategie passen.

Een krachtig duo
Binnen de HR-wereld vormen recruiters en recruitment marketeers een krachtig duo. Als ze nauw samenwerken, zijn ze van onschatbare waarde bij het aantrekken, aannemen en behouden van toptalent. Door een sterk employer brand te bouwen en slim in te spelen op  nieuwe trends en ontwikkelingen, kan jouw organisatie concurrerend blijven in een snel veranderende arbeidsmarkt.

Podcast
Luister hier de YOBZCAST “Recruiter vs. Recruitment Marketeer” met gasten Marleen Starrenburg (Interim Recruitment Marketeer) en Rianne Coenen (Interim Recruiter) voor hun insides betreft de overeenkomsten maar vooral ook verschillen tussen deze vakgebieden.

Benieuwd wat YOBZ voor jouw organisatie kan betekenen op het gebied van recruitment en recruitment marketing? Neem gerust contact op, we helpen je graag verder!

Benieuwd naar wat YOBZ voor jouw organisatie kan betekenen?

Of heb je een andere hulpvraag op het gebied van recruitment? Neem dan vrijblijvend contact op om de kansen te bespreken.

We use cookies to improve your experience on our website. By browsing this website, you agree to our use of cookies.

Sign in

Sign Up

Forgotten Password

Plan een kennismaking in